Wednesday, May 28, 2008

Förnedrad.

Jag var med om en rätt bisarr sak igår. Efter jobbet gick jag raka vägen till Svensk Kassaservice för att hämta ut en återbetalning från mitt försäkringsbolag.
Jag skrev i vanlig ordning under utbetalningsavin och ställde mig i kön.
När det väl blev min tur så lämnade jag snällt fram avin och mitt körkort.
Den barska kvinnan i kassan stirrade på min underskrift på avin och min underskrift på körkortet ett bra tag. När jag undrade om det var några problem så började hon predika om att underskrifterna inte var lika!

När jag sedan undrade om det var ett skämt så fick hon något svart i blicken samtidigt som hon med myndig röst svarade - ”Nej det är det inte! "Det ser inte ut som det är samma person som skrivit dom”.

När j
ag upplyste kärringen om att dom inte alls såg så olika ut (för det gjorde dom inte) så fick jag till svar att - ”man skall vara väldigt noga med hur man skriver sin namnteckning” och att det ”verkligen inte såg ut som samma person som skrivit dom”.

Med tanke på att kön var rätt lång så började hela situationen bli lätt pinsam. Harklade ur mig att hon skulle skärpa sig och att jag verkligen inte var någon lurendrejare. (Ja jag vet att det var ett lamt försök men, men...)


Efter några lååååånga pinsamma sekunder sa hon bara -”Okej, du får väl pengarna”, varav hon sedan gav mig mitt körkort tillbaka.

När jag sedan skulle ta emot pengarna så tvekade hon innan hon slutligen överlämnade dom i min hand. Självklart såg alla i kön detta och jag kände på deras blickar att dom mådde! Hahahaha!

Jag gick därefter lätt förvirrad och förbannad hem och började fundera på varför hon valde att jävlas med mig. Helt ärligt så var det ingen större skillnad på underskrifterna så jag antar att det måste varit mitt utseende hon inte tyckte stämde mot körkortet… eller så var hon bara bitter över att Svensk Kassaservice avvecklas under andra halvåret 2008.


/Ank som känner sig smutsig och förnedrad.


4 comments:

sugplopp said...

Jag drog runt med två namnteckningar under ganska lång tid. När jag skrev på papprena för mitt första körkort skrev jag i princip bara mitt namn i något sorts taffligt försök till skrivstil, det tog inte lång tid förrän min namnteckning drog åt annat håll. Det vara bara till och lära sig båda.

När jag för några år sedan ansökte om nytt körkort (10 år hade gått) passade jag på att trycka dit min namnteckning istället. Ganska skönt.

Däremot händer det ju att det inte blir riktigt som det är på körkortet och då kan små pärlor dyka upp i pannan när man står hos myndighetspersoner eller såna som rår över ens pengar.

Anonymous said...

Fuck that shit!

på femte våningen said...

jag tror det var utseendet som inte stämde med saldot...

Ankaret said...

Hahahaha... Tack Rick! Tack! Det värmer alltid när folk är ärliga.